דו"ח שנאה נגד קהילת הלהט"ב || 2018 07.06.2018

BBRL_LGTBQ2

להט"ב 2018 || דוח שנאה, אוכלוסייה כללית ובני נוער דו״ח השנאה של קרן ברל כצנלסון, בשיתוף חברת המחקר ויגו, מנטר את גלי השנאה בשפה העברית ברשת. הדוח חולש בכל רגע נתון על  למעלה מחצי מיליון שיחות. דו"ח זה כולל שני דו"חות: חלק א': דו"ח המנטר את שיח השנאה נגד הקהלה בקרב כלל הציבור חלק ב': דו"ח […]

להט"ב 2018 || דוח שנאה, אוכלוסייה כללית ובני נוער

דו״ח השנאה של קרן ברל כצנלסון, בשיתוף חברת המחקר ויגו, מנטר את גלי השנאה בשפה העברית ברשת. הדוח חולש בכל רגע נתון על  למעלה מחצי מיליון שיחות.

דו"ח זה כולל שני דו"חות:

חלק א': דו"ח המנטר את שיח השנאה נגד הקהלה בקרב כלל הציבור

חלק ב': דו"ח המנטר את שיח השנאה נגד הקהילה בקרב בני נוער

 

חלק א':

להט"ב 2018, שיח השנאה בקרב כלל הציבור

410,000           קללות והטרדות נגד קהילת הלהט"ב בשנה ברשתות החברתיות

כל דקה וחצי      נכתב פוסט שיש בו גנאי או הטרדה נגד הקהילה

5%                   עלייה בהיקף הקללות וההטרדות ביחס לשנה שעברה

6,000               שיחות בשנה על הומופוביה/להט"בופוביה, כמעט ללא שינוי משנה שעברה

 

ניתוח הפוגענות

מתוך 410,000 התייחסויות פוגעניות לקהילה הגאה:

220,000 (54%)            שימושים ב"הומו" ו"אוכל בתחת" כמילות גנאי וקללות נגד אחרים

 

 

תופעות עיקריות:

110,000                       קללות כנגד המגזר הערבי ("ערבי הומו" היא אחת הקללות הנפוצות ברשת)

 

65,000                         שימושים בקהילה הגאה לצורך שיימינג ברשת (פוסטים בנוסח "אני הומו והנה הטלפון שלי" תוך ציון מספר טלפון של אדם שאינו חלק מהקהילה)

מדובר בירידה דרסטית  (מעל 50%) בשימוש בקהילה לצורך שיימינג.

 

160,000 (39%)            התייחסויות פוגעניות לקהילת הלהט"ב באמצעות התייחסויות מיניות

("אוכל בתחת", "מוצץ זין" וכיו"ב).

 

היקף ההתייחסויות הפוגעניות עלה משמעותית משנה שעברה בעיקר בחודש יולי השנה (סביב הדיון על נישואין ואימוץ ומותו הפתאומי של אמיר פרישר גוטמן): בחודש זה נרשמו 20 אלף התייחסויות פוגעניות כנגד הקהילה, פי 2 מאשר בחודש ממוצע אחר

 

30,000 (7%)                קריאות לאלימות כנגד הקהילה הגאה:

21,000             (70% מקריאות האלימות) באלימות עקיפה:

"צריך להרוג אותם", "צריך לסרס אותם" וכיו"ב

                                    9,000               (30% מקריאות האלימות) באלימות ישירה:

"אני אהרוג אותך", "אני אקרע את ההומו הזה" וכיו"ב

 

88% מההתייחסויות הפוגעניות לקהילה הן נגד הומואים

(6% נגד ביסקסואלים, 2% נגד לסביות, 2% נגד טרסג'נדרים, 2% אחר)

 

85% מההתייחסויות הן פרטניות נגד יחיד או קבוצה (מרביתן נכתבות בגוף שני)

(15% מתייחסות לכלל הלהט"בים: "כל ההומואים", "מצעד התועבה" וכיו"ב)

 

35% מההתייחסויות לקהילה נכתבות מפרופילים חסויים/בדויים

(ההיקף הגבוה ביותר של אנונימיות מכל מגזרי האלימות)

 

מבין הפרופילים המזוהים:

83% מההתייחסויות הפוגעניות לקהילה נכתבות ע"י גברים

24%  מההתייחסויות הפוגעניות נכתבות בזירות או פרופילים המזוהים עם המגזר הדתי

 

זירות מובילות

 

44%  מהשיח בתגובות של אתרי החדשות

האתרים מובילים:

  1. דף הפייסבוק של Mako
  2. דף הפייסבוק של Ynet
  3. דף הפייסבוק של וואלה
  4. דף הפייסבוק של מעריב
  5. דף הפייסבוק של ידיעות אחרונות
  6. דף הפייסבוק של רשת
  7. דף הפייסבוק של חדשות 10
  8. דף הפייסבוק של חדשות 2
  9. דף הפייסבוק של הארץ
  10. דף הפייסבוק של ערוץ 20

 

20% בקבוצות או זירות שמזוהים עם הימין ובראשם דף הפייסבוק של הצל, ערוץ 20, "שקרים של שמאלנים", "התנועה למדינה יהודית" ועוד

פרופילי נוער נגד אוכלוסיית הלהט"ב

***כל הנתונים בפרק זה הם חלק מסך הנתונים שהופיעו בד"ו"ח הקודם

(כלומר שסך הפוגענות כנגד הלהט"ב הינה 410 אלף קללות והטרדות, מתוכן 80 אלף מפרופילים המזוהים עם בני נוער ו-330 אלף מפרופילים המזוהים כמבוגרים ו/או לא מזוהים כלל)

 

היקף החשיפה

80,000             קללות והטרדות של בני נוער נגד קהילת הלהט"ב בשנה ברשתות החברתיות

כל 7 דקות         נכתב פוסט שיש בו גנאי או הטרדה נגד הקהילה

 

ניתוח הפוגענות

45,000 (56%)              התייחסויות פוגעניות לקהילת הלהט"ב באמצעות התייחסויות מיניות

("אוכל בתחת", "מוצץ זין", "אגזוזן", "אוכל זרגים", וכו').

יש לציין כי בני הנוער מקוריים וקראטיביים יותר בבחירת שמות פוגעניים כנגד הקהילה מאשר המבוגרים

30,000 (38%)              שימושים ב"הומו" ו"אוכל בתחת" כמילות גנאי וקללות נגד אחרים

5,000 (6%)                  קריאות לאלימות כנגד הקהילה הגאה:

 

זירות מובילות

34%     אינסטגרם: בעיקר בפרופילים פרטיים של ידוענים חברי קהילה

26%     פורומים: בעיקר בפורומי התייעצות, לדוגמת פורום "מתבגרים", "גיוס", אהבה ועוד

21%     פייסבוק:  בעיקר בדפים הומוריסטים ובקבוצות סגורות. בלט במיוחד השנה שיח בפרופיל העסקי של הראפר רון נשר.

11%     טוויטר

8%       בלוגים