על קרן ברל כצנלסון

BBRL_LOGO_02 (1)קרן ברל כצנלסון פועלת במרחב הציבורי לעידוד ולקידום ערכים של שוויון, ערבות הדדית, צדק חברתי, דמוקרטיה פעילה ועוד. הקרן הינה מוקד לפעילות רעיונית, לחשיבה, לעשייה חברתית וקהילתית ולהעצמת פעילות ופעילים חברתיים. במסגרת פעילותה, יוזמת הקרן סמינרים, ימי עיון וכנסים בנושאים חברתיים. כמו כן, שותפה הקרן בתכנית הכשרה לחברי מועצה ובתכנית לכלכלנים חברתיים ויוזמת את התכנית "פולי-תקווה", תכנית הכשרה מקצועית לפעילים. הקרן פועלת מזה קרוב ל-70 שנה, ועד כה הכשירה אלפי מנהיגים מקומיים ממגוון תחומים ומכל שכבות החברה: בני נוער, ארגוני נשים, ועדי עובדים, גמלאים ומובילים שונים בקהילותיהם ובמגזריהם היום.



על דו"ח השנאה

דו"ח השנאה זו פלטפורמה טכנולוגית לניטור השיח האלים בזמן אמת, מקורותיו והקהלים אליו השיח האלים מופנה.

דו"ח השנאה נועד להציב בפנינו מראה ולאמוד את מידת השיח האלים והגזעני בחברה וברשתות בפרט. כשם שמודדים את מידת זיהום האוויר בה אנו חיים ואת השלכותיה על אורחות חיינו, כך דו"ח השנאה אומד את מידת זיהום השיח ואת ההשלכות על חיינו; השלכות שבאות לידי ביטוי בהדרה וקיטוב חברתי, דה-לגיטימציה ולאלימות.

אנו מאמינים כי לרמת השיח, ולמעשה – לרמת זיהום השיח, השלכות שליליות על חיינו. ואחת הדרכים להתמודד עם התופעה היא להציב מראה קבועה, כזו שתעודד אותנו לעשות את הצעד הראשון ולהפחית את מידת השימוש במילים פוגעניות והרסניות. המראה אותה אנו מבקשים להציב מופנית בעיקר כלפי מובילי דעת קהל, אשר בכוחם התקשורתי משלהבים ציבור גדול ומעודדים התבטאויות גזענית כלפי אוכלוסיות שונות. אנו מבקשים למצוא את מחוללי השינוי בקרב מובילי דעת קהל ולהניע אותם לקחת אחריות.



על המחקר

דו"ח השנאה מורכב מניטור בזמן אמת של השיח ברשת בעברית בלבד: אמירות, ביטויים ומילים הכוללות הסתה, גזענות, הדרה ואלימות. כל "מילה רעה" המופיעה באתר כוללת למעשה את כל משפחת המילים והביטויים הרעים באותה הקבוצה הטיות ושגיאות כתיב. בנוסף, הדו"ח כולל גם ניתוח פרטני להתבטאויות או אירועים מכוננים בנושא שנאה. מטרת הניתוח היא לבחון כיצד אמירה של מוביל דעת קהל או אירוע קיצון משפיע על רמת האלימות בחברה. מעודד או מרסן את הרצון להתבטא באופן אלים ומסית.

vigo

 דו"ח השנאה נבנה בשיתוף חברת Vigo, החברה המובילה בישראל בניטור, מחקר ומערכות טכנולוגיות לניהול השיח במדיה החברתית. Vigo מנטרת מדי יום למעלה מחצי מיליון שיחות המתפרסמות בפורטלי האינטרנט, בלוגים, פורומים, תגובות רשת ועמודים ציבוריים ופרטיים, בשלל רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, גוגל+, יו-טיוב ועוד). הנתונים מפולחים בזמן אמת על פי מילות מפתח ופרמטרים מוגדרים מראש, המוטמעים באמצעות מערכת טכנולוגית מתקדמת בעלת יכולת תיקון ולמידה. לחברת Vigo מחלקת מחקר המונה אנליסטים בתחומים שונים כגון בלשנות, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה. כל האנליסטים הם בעלי ניסיון מוכח בפעילות מקצועית במדיה החברתית. המחקרים מבוצעים באופן מקצועי ותחת פיקוח אקדמי מלא, כאשר הדגש הוא על ניתוח המאפשר הפקת תובנות אופרטיביות לפעולה (SWOT). חברת Vigo היא היחידה בישראל המספקת מחקרי 360 באמצעות שיתוף פעולה עם החברות "יפעת מחקרי מדיה" ו"יפעת בקרת פרסום" המאפשרות גישה לנתונים מהעיתונות, הטלוויזיה,  הפרסום והמדיה החברתית גם יחד.